Geen warm water

Een koude douche of geen warm water uit de kraan is altijd vervelend. Dit kan verschillende oorzaken hebben. We bespreken enkele veelvoorkomende situaties en de oplossingen hiervoor. Neem bij spoed direct contact met ons op.

Geen warm water uit de kraan

geen warm water

Allereerst is het belangrijk om te controleren of er helemaal geen warm water is. Dit kunt u doen door zowel de kraan en/of douche als de verwarming te testen;

  1. Probeer verschillende kranen om uit te sluiten dat de douchethermostaat defect is. 
  2. Controleer of de radiatoren wel openstaan.
  3. Kijk of de ingestelde temperatuur bij de CV-ketel wel hoog genoeg is.

 

Geen warm water, wel verwarming

Heeft u geen warm water meer? Dee oorzaak is afhankelijk van de warmwatertoestellen die u in huis heeft. Bij een defect aan de combiketel heeft u vaak geen verwarming én geen warm water. Maar is er een probleem met de boiler, dan komt er alleen koud water uit de kraan/douche.

 

Storing aan de boiler of CV-ketel

Controleer eerst of uw verwarmingstoestel stroom (en/of gas) krijgt en of er een storingscode in het display staat. Als het toestel tijdelijk geen stroom heeft gehad, kan de ketel van slag zijn. Het is dan aan te raden de ketel te resetten.

CV-ketel controleren

 

CV-ketel bijvullen

Er kan een onderdeel van de verwarmingsketel defect zijn. Contoleer hiervoor de waterdruk in de ketel, deze hoort tussen 1,5 en 2 bar te zijn. Als deze te laag blijkt kunt u zelf de ketel bijvullen. Water bijvullen is ook de oplossing als de radiatoren op de benedenverdieping wel, maar op de bovenverdieping niet warm worden.

 

Radiatoren ontluchten

Het kan voorkomen dat alleen de bovenkant van radiatoren niet warm wordt. In dat geval zit er lucht in de radiator en werkt de verwarming wel. Dit kunt u oplossen door de verwarming te ontluchten.

 

Storingen voorkomen door goed onderhoud

Door een regelmatig onderhoud van de cv-ketel beperkt u de kans op storingen. Bovendien zorgt onderhoud ervoor dat de ketel energiezuinig blijft werken en het verlengt de levensduur van uw toestel. Met één of meerdere van onze onderhoudscontracten heeft u geen omkijken meer naar de staat van uw energietoestellen.

 

Geen warm water door storing

Heeft u de oorzaak niet kunnen vinden of is het iets dat u niet zelf kunt oplossen? Meld uw CV storing via onderstaande formulier. Bel bij spoed 088 027 8888, onze monteur komt dan binnen 24 uur bij u langs.

 

Storing CV-ketel melden

U kunt hier uw niet-urgente CV-ketel storing melden. Wij nemen de eerstvolgende werkdag contact met u op.

 

Mocht u een storingscode hebben gezien op het display van uw CV-ketel, wilt u die dan noteren in het opmerkingenveld? Daarmee kunnen we u sneller van dienst zijn.

 

Naam*
Postcode*
Straat
Woonplaats
Telefoonnummer*
E-mailadres*
Soort storing*
Opmerkingen

Volta Limburg verwerkt uw gegevens om uw aanvraag te verwerken. Ook verwerken we uw gegevens om u te informeren over onze dienstverlening. Meer informatie over het gebruik van uw persoonsgegevens en de mogelijkheid om u hiervoor af te melden vindt u in onze privacy statement.

© 2017, Volta Limburg.

Alle rechten voorbehouden.

Corona virus

Lees meer over de maatregelen die Volta Limburg heeft genomen tegen het Corona virus.

Sluiten