Doorzoek de veelgestelde vragen van Volta Limburg
Alle vragen uit de categorie:
Verdwijnen TF-signaal
Nee, de slimme meter stuurt geen andere apparaten aan. Daarom kunt u uw boiler niet in- of uitschakelen met de slimme meter.
Eventuele kosten die u maakt, komen voor uw eigen rekening. Het in- en uitschakelen van een elektrische boiler hoort namelijk niet bij de taken van een netbeheerder.
Nee, het verdwijnen van het TF-signaal is een landelijk besluit van de netbeheerders. Het aan- en uitschakelen van een elektrische boiler is geen dienst van Volta Limburg. De oplossingen ter vervanging van dit signaal vallen ook niet onder de huurovereenkomst. Daarom zijn de kosten om uw boiler aan te passen voor eigen rekening.
Het schakelen van de boiler was een extra service van de netbeheerders. Dit hoort echter niet bij hun wettelijke taken. In de wet staat dat netbeheerders geen vervangende oplossing mogen bieden voor overige toepassingen van het TF-signaal. Daarom mogen zij ook geen alternatief aanbieden.
Hebt u een slimme meter én een boiler? Dan kan het zijn dat u een schakelklokje heeft. Veel boilers schakelden automatisch in en uit via het TF-signaal. Dat signaal liep via de oude meter en werkte na de meterwissel dus niet meer. Een schakelklokje is een alternatief om de automatische schakeling ook zonder TF-signaal te behouden.
Heeft u geen antwoord gevonden op uw vraag?
Zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, zullen wij binnen 1 werkdag telefonisch contact met u opnemen.

U kunt ons ook bellen of mailen
We zijn op werkdagen van 08:00 - 19:00 uur, en op zaterdag van 09:00 - 13:00 uur, te bereiken via 088 027 8888, of via klantenservice@voltalimburg.nl.
(088-nummer: lokaal tarief)